Bezobsługowa Żabka w Piasecznie. Internauci bezlitośni

Bezobsługowa Żabka w Piasecznie. Internauci bezlitośni

W dobie tak dużej konkurencji przedsiębiorcy dwoją się i troją, by przyciągnąć uwagę konsumentów. Sieć sklepów Żabka nie jest wyjątkiem i nieustannie stara się „wychodzić naprzeciw potrzebom klientów”. Jednym z najnowszych działań sieci jest otwieranie tak zwanych sklepów Żabka Nano, czyli niewielkich, bezobsługowych stoisk ulokowanych w innych sklepach. Otwarcie takiego sklepu w Piasecznie spotkało się z krytyką internautów.

Bez obsługi i bez pieniędzy. Nowoczesne sklepy Żabka

Właściciele sieci Żabka tłumaczą, że bezobsługowe sklepy to przyszłość ze względu na pandemię koronawirusa. W czasach, kiedy musimy tak bardzo uważać na kontakty z innymi, coraz więcej osób szuka ratunku w zakupach online. Nadzieją dla konsumentów (przynajmniej w teorii) mają być także sklepy bezobsługowe, o których mówi się już od dłuższego czasu.

Dotychczas Żabka otworzyła kilka nowatorskich punktów Nano, które z racji swojego charakteru muszą być ulokowane w jakimś budynku, najczęściej w innym sklepie. W przypadku Piaseczna jest to sportowy sklep Decathlon.

Jeden punkt Żabka Nano może powstać w ciągu doby. Znajdziemy w nim podstawowe, najczęściej sprzedawane towary. Sklep nie posiada obsługi, a zakupy w nim możemy zrobić, pobierając aplikację Żappka Pay. Każdy produkt zdjęty z regału będzie automatycznie doliczany do naszej listy zakupów, za które zapłacimy bezgotówkowo. Każdy sklep Nano jest również wyposażony w kamery.

Internauci witają bezobsługowy sklep bez przekonania

Komentarze internautów pod adresem bezobsługowej Żabki w Piasecznie nie pozostawiają złudzeń. Zdecydowana większość nie jest przekonana do robienia zakupów w ten sposób. Po pierwsze taki mały i drogi sklep nie daje szans na zrobienie porządnych zakupów. Po drugie ludzie wciąż wolą płacić za zakupy ekspedientom, często korzystając z opcji płacenia gotówką.

Czy to oznacza, że Polacy są na bakier z technologią? Niekoniecznie. Musimy wziąć również pod uwagę czynniki społeczne. Czujemy się bezpieczniej i pewniej w towarzystwie innych osób, w związku z czym nie tak łatwo jest zastąpić pomocnego ekspedienta. Nano sklepy z pewnością przypadną do gustu osobom bardzo młodym, które niejako wychowały się na rozmaitych aplikacjach na telefon.